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Editoriale

• Come dovranno innovarsi le Compagnie per emergere dalla competizione del mercato assicurativo?

• Come cambiano i modelli di business e come il mondo assicurativo dovrebbe evolvere per soddisfare le mutevoli esigenze di mercato?

• Quali tecnologie emergenti e tendenze influenzeranno il settore assicurativo?

• Quali strategie, strumenti e tecnologie sono chiamati in causa a sostenere l'evoluzione della rete dei canali di assicurazione?

continua...

Enjoy!

Elena Pistone
MKTG & Communication Manager



  • Agenda for P&C and Life Insurance, 2012
  • Juergen Weiss
  • 16 November 2011
  • Global life and property and casualty insurers will need to balance their business and IT initiatives in 2012 between two major areas: legacy modernization and transformation. Gartner's 2012 research agenda for the insurance industry will analyze various aspects of these two key initiatives.
  • Life and P&C insurers struggle to achieve the originally expected measurable organizational value during their legacy modernization projects because of their complexity and a lack of proper risk management.
  • Cloud computing is becoming an increasingly attractive option for life and P&C insurers to improve automation, increase operating expenditure (opex) spending ratios and speed up legacy modernization projects.
  • Consumers in many insurance markets have developed a strong preference for direct sales and service channels, leading to the erosion of traditional face-to-face interactions between intermediaries and consumers and to the increased usage of video and other virtual technologies.
  • North American life insurance agents and brokers are making significant investments in media tablets and smartphones because they believe that these devices are easier to use than laptops when presenting and selling life insurance to consumers.
Analysis

Global life and property and casualty (P&C) insurers need to operate in a business environment that is oscillating between growing compliance woes, rising client demand and an increasingly volatile and competitive market. Organizations must weigh the use of emerging technologies, such as mobile devices and cloud computing, against the need to adopt new business models, and to modernize core insurance systems, to remain competitive. The target constituencies of our insurance research include:

  • CIOs, CTOs and chief risk officers
  • Business unit heads: strategy and innovation, sales/marketing, claims, underwriting, e-commerce, application development, product management and development
  • Enterprise architects
  • Project managers

RGI Content

Technology Outlook

  • I processi BPM
  • Automatizzare al massimo i processi lavorativi all'interno di un'azienda é diventato oggigiorno un aspetto primario e fondamentale per rendere efficiente ed efficace il business dell'impresa, aumentando di conseguenza la soddisfazione del cliente e riducendo costi e time-to-market.
  • La scrivania virtuale
  • L'obiettivo condiviso dal mercato é quello di contenere il costo del sinistro, migliorare l'efficienza dei processi e contenere al minimo le sanzioni.
  • Il Competence Centre "Innovare l'area sinistri" organizzato da CeTIF (Centro di Ricerca su Tecnologie, Innovazione e servizi Finanziari dell'Università Cattolica di Milano) in collaborazione con RGI, é giunto nel pieno della fase II.

Up to the Minute

  • La Compagnia Digitale e le Agenzie Paperless
  • Il concetto di "Business Technology", inteso come tecnologia che consente alle aziende di sfruttare tutte le potenzialità delle moderne innovazioni, al fine di creare un reale vantaggio competitivo per l'impresa, non è mai riuscito a trovare la giusta collocazione dal punto di vista operativo.
  • Andrea, l'Agente del futuro
  • ore 07:15 Suona la sveglia, mi alzo e metto su il caffè, sono di corsa e mi vesto

    ore 07:30 Mentre aspetto che il caffè venga su penso a cosa mi aspetterà oggi....giusto cosa mi aspetta oggi? Accendo il mio I-pad, verso il caffè, apro il mio Virtual Desktop, 2 cucchiaini di zucchero, navigo sui miei widget.

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